MAKİNE VE OTOMOTİV SEKTÖRÜ

Posted on

Sektör temsilcilerini memnun etti

Toplantıda konuşulan konular hakkında DÜNYA’nın ulaştığı bilgiye göre, iki sektör için de taleplerini dile getiren sektör temsilcileri, toplantıdan son derece memnun ayrıldı. Otomotivde ‘yerli marka’ ve bununla ilgili verilecek teşvikler hakkında bir yol haritası çıkarılması için çalışmaların başlatılması kararı benimsenirken, makineciler ise, tarımda olduğu gibi sektöre bütçeden pay ayrılması başta olmak üzere bir dizi talepte bulundu.

DÜNYA’nın edindiği bilgilere göre, otomobil ve makine sektörlerinin EKK’da yaşadıkları ve hükümetten başlıca talepleri şöyle oluştu:

Otomotiv

* ‘Yerli otomobil markası’ yaratmak ve elektrikli otomobil üzerine olan teşvikler için yol haritası çıkarılması kararı alındı.

* Yaklaşık bir yıldır EKK gündemine geleceği söylenen, ancak bir türlü konuşulamayan sektör sorunlarının görüşülmesi ve sonuçların bir ay gibi bir süre içinde alınacak olması otomotivcileri oldukça memnun etti.

Makine

* Sektör, Ar-Ge ve katma değer odaklı yükselmesi gereken bir sektör. Bu yüzden Ar-Ge Kanunu uyumlaştırılmalı.

* TOBB Makine Sektörü organize oldu, çok daha aktif görev alıp, birlikte daha sıkı çalışalım.

* Kullanılmış makine ile ilgili mevcut yönetmelik devam ettirilmeli.

* Resmi bir makine sicili oluşturulmalı. Teknik altyapısı ve diğer çalışmalar yapılabilir.

* TOBB’un veri tabanı çok önemlidir. Tüm kurumların ve kamunun desteğiyle genişletilmeli.

* Makine sektörü her nerede olursa olsun, en yüksek teşviklerden faydalandırılmalı. Hatta sektörü geliştirmek için bütçeden fon ayrılmalı. Tarımsal destekler gibi bir formül makine sektörü için de uygulanabilir.

* İhtisas OSB’leri TOBB Makine Sektör Meclisi’nin de ismi ve etkinliği olmalı. Bu sürecin içinde yer almalıyız.

* KOBİ birleşmeleri kültürel olarak pek mümkün değil, tasarımda evlilikler ve ortaklıklar kurulması için Ar -Ge Kanunu’nda değişiklik yapılmalı.

* Tüm kurallar aynı esneklikte ve katılıkta uygulanmalı.

* Verilen teşvikler, esnaflaştırma değil, kurumsallaştırmalı

* Serbest bölgelerden iç pazara verilen kota artırılmalı.

* Sektörün en büyük sorunu büyüyeme. Kural, nizam yok. Fikri mülkiyet hakları gerektiği gibi korunamıyor.

* Kayıtdışı satış, istihdam var. Mekanizma ‘ihbar’ sistemiyle çalışıyor.

* Gümrüklerde korunamıyoruz. İçeride güçlü olamadıkça, dışarıda güçlü olamıyoruz.

* İç piyasada ve kamu ihalelerinde ‘C Belgesi’ mutlaka aranmalı.

* Makine sektörünün üst organizasyon eksikliği bulunmakta. Uluslararası temsilde çatı kuruluşa ihtiyacımız var.

* KDV oranları tüm sektörde tek bir oran üzerinden uygulanmalı.

* Sermaye yapısı KOBİ tarifinden çıkarılmalı.

* Devlet yanımızda olsun, bunun karşılığı çok çabuk alınacaktır.

İSTANBUL – Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nun (EKK) önceki gün yapılan toplantısında makine ve otomotiv sektörlerinin Strateji Belgesi ve Eylem Planları taslakları değerlendirildi.

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın başkanlığında yapılan toplantıya Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün ile Devlet Bakanları Zafer Çağlayan, Cevdet Yılmaz ile üst düzey bürokratlar, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye İşadamları ve Sanayicileri Konfederasyonu (TUSKON), Uluslar arası Yatırımcılar Derneği (YASED), Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) ve söz konusu sektörlerin temsilcileri katıldı.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s