MIM TEKNOLOJİSİ ARTIK ÖN PLANDA

Posted on Updated on

     Devrim niteliğinde bir teknoloji makine tasarımcılarına kendi hedeflerini gerçekleştirmelerinde yardımcı olan, dayanıklılık ve bileşen geometrisi, otomotiv dünyasındaki tüm mekanizmalar ve alt aksamlar açısından hayati roller oynamaktırdır. Söz konusu bir motor veya bir transmisyon ünitesi veya başka bir önemli araç alt sistemi olsun veya olmasın, güvenilirlik mühendislerin her zaman için odaklanmaları gereken önemli bir konudur. Bir üretim teknolojisi olarak metal enjeksiyon kalıplama (MIM) yöntemi bu yoğun gereksinimler açısından son derecede başarılı olmuştur ve bunun yanı sıra bu teknoloji yakıt enjeksiyon sistemleri ve turbo sistemlerinden emniyet kemeri aksamlarına ve fren mekanizma- larına kadar çeşitli güç parçalarını kapsayan geniş bir uygulama alanı bulmuştur.

Değer yaratma (veya bilindiği gibi rekabetçi değerler oluşturma) “mühendisliği” her zaman MIM açısından ön plandadır. Bu prosesin mühendislik sınırları belirlenmiş olmakla birlikte MIM tasarımcıları müşterinin spesifik sorunlarına özgü yenilikçi çözümler geliştirme imkanına artık daha fazla sahiptirler. Geçtiğimiz 16 yıl içerisinde Indo-MIM geleneksel döküm teknolojilerinden MIM prosesine kadar kompleks şekilli bileşenlerine adapte olmalarında kendi müşterilerine başarılı bir şekilde yardım etmiştir. MIM konusundaki Indo-MIM’ in yenilikçi geçiş yaklaşımı sayesinde müşteriler kalite ve güvenilirlik konusunda gelişmeler katederek ürün maliyetlerinde önemli düşüşler elde etmişlerdir. Değer odaklı mühendislik yaklaşımlarına MIM ürün geliştirmesine adapte etmek amacıyla Indo-MIM düzenli olarak gelişmiş 6 Sigma ve Shainen DOE tekniklerini güçlü APQP prosesleri kapsamında kullanarak uzun ürün geliştirme süreçlerini kolaşlaştırmaktadırlar. Bu yaklaşımın avantajları Indo-MIM’ de meydana gelen birçok programın sorunsuz olarak üretime alınmalarında gözlemlenebilir. Süreç tasarımı, FMEA ve pokayoke tekniklerine özellikle dikkat edilmektedir.

Indo-MIM’ in metal enjeksiyon kalıplama deneyimi birçok güç parçaları ve bileşenleri de dahil olmak üzere çeşitli otomotiv parçalarına uygulanılabilir. 50 gramdan daha az olan parçalar MIM adaptasyon süreci için en uygun olanlarıdır. Ayrıca MIM bileşenlerinin tasarım karmaşıklığı da dikkate alınacak olursa sıradan üretim teknolojileri için bu parçaların üretimlerinin biraz zor olduğunu hatırlatmakta fayda vardır. Diğer yandan daha büyük bir tasarım karmaşıklığı MIM’ e başarılı bir geçişin süreçlerinin olasılığını artırmaktadır.

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s